De standaard OP0 is inhoudelijk gewijzigd. De eisen van OP0 zijn hierbij gelijkgetrokken met de standaard OP0 binnen het reguliere VO waarderingskader.
Deze eis is inhoudelijk gewijzigd.
De school heeft voor het onderwijs in de basisvaardigheid Nederlandse taal (mondelinge taalvaardigheid, lezen, schrijven, begrippenlijst en taalverzorging) een doelgericht en samenhangend curriculum dat past bij de leerlingenpopulatie van de school. Voor Nederlandse taal is de inhoud van het curriculum ten minste dekkend voor de kerndoelen en werkt het toe naar de referentieniveaus. Het curriculum kent een logisch doorlopende opbouw van doelen en bereidt leerlingen voor op de volgende leerjaren, het vervolgonderwijs, de arbeidsmarkt en de samenleving. De uitvoering van het curriculum is herkenbaar in de onderwijspraktijk.
Het onderwijsprogramma voor Nederlandse taal is ten minste dekkend voor de referentieniveaus die zijn vastgesteld voor de betreffende opleiding. De opleiding stelt de studenten in staat om zich de kennis en vaardigheden voor Nederlandse taal eigen te maken, die hen voorbereiden op het vervolgonderwijs, de arbeidsmarkt en de samenleving. De opleiding heeft voor het onderwijs in de basisvaardigheid Nederlandse taal een doelgericht en evenwichtig onderwijsprogramma. Het onderwijsprogramma is afgestemd op de toetsing en examinering.
Deze eis is inhoudelijk gewijzigd.
De school heeft voor het onderwijs in de basisvaardigheden rekenen/wiskunde (getallen, verhoudingen, meten en meetkunde, en verbanden) een doelgericht en samenhangend curriculum dat past bij de leerlingenpopulatie van de school. Voor rekenen/wiskunde is de inhoud van het curriculum ten minste dekkend voor de kerndoelen en werkt het toe naar de referentieniveaus. Het curriculum kent een logisch doorlopende opbouw van doelen en bereidt leerlingen voor op de volgende leerjaren, het vervolgonderwijs, de arbeidsmarkt en de samenleving. De uitvoering van het curriculum is herkenbaar in de onderwijspraktijk.
Het onderwijsprogramma voor rekenen is ten minste dekkend voor de referentieniveaus of het rekenniveau die zijn vastgesteld voor de betreffende opleiding. De opleiding stelt de studenten in staat om zich de kennis en vaardigheden voor rekenen eigen te maken, die hen voorbereiden op het vervolgonderwijs, de arbeidsmarkt en de samenleving. De opleiding heeft voor het onderwijs in de basisvaardigheid rekenen een doelgericht en evenwichtig onderwijsprogramma. Het onderwijsprogramma is afgestemd op de toetsing en examinering.
Deze eis is inhoudelijk gewijzigd.
Het onderwijsprogramma voor burgerschap voldoet ten minste aan de eisen zoals die in de dimensies beschreven staan. De opleiding stelt de studenten in staat om zich de kennis en vaardigheden voor burgerschap eigen te maken, die hen voorbereiden op het vervolgonderwijs, de arbeidsmarkt en de samenleving. De opleiding heeft voor het onderwijs in de basisvaardigheid burgerschap een doelgericht en evenwichtig onderwijsprogramma. Het onderwijsprogramma is afgestemd op de toetsing en examinering. Voor burgerschap geldt dat de opleiding het onderwijsprogramma zo inricht, zodat de student aan de door de opleiding gestelde eisen kan voldoen.
Het onderwijsprogramma voor Nederlandse taal is ten minste dekkend voor de referentieniveaus die zijn vastgesteld voor de betreffende opleiding. De opleiding stelt de studenten in staat om zich de kennis en vaardigheden voor Nederlandse taal eigen te maken, die hen voorbereiden op het vervolgonderwijs, de arbeidsmarkt en de samenleving. De opleiding heeft voor het onderwijs in de basisvaardigheid Nederlandse taal een doelgericht en evenwichtig onderwijsprogramma. Het onderwijsprogramma is afgestemd op de toetsing en examinering.