Het eerste contactmoment
Wanneer OnSpect iets kan bieden voor jullie bestuur of school komen we graag in contact. Je kunt ons op verschillende manieren bereiken: via het contactformulier of de live chat op onze website, per e-mail, of met een telefoontje. Graag horen we waar je vraag om gaat of in welke situatie de school verkeert. Naar aanleiding van de vraag plannen we graag een gesprek met je. Dit doen we meestal digitaal. Een gesprek duurt vaak tussen de 30 en 60 minuten. Indien gewenst zijn we binnen 30 minuten klaar, maar ervaring leert dat inclusief kennismaking en ideeënwisseling een (digitale) afspraak van 60 minuten genoeg ruimte biedt om kennis met elkaar te maken en te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Biedt onze applicatie geen oplossing voor jullie knelpunt in de kwaliteitszorg? Ook dan denken we graag vrijblijvend met je mee wat eventueel wel een oplossing zou kunnen zijn!
Een demo tijdens het gesprek
Tijdens het gesprek gaan we graag dieper in op de situatie van jullie school en spreken we de verwachtingen van een eventuele samenwerking naar elkaar uit. De meeste besturen en scholen komen met vragen over het vormgeven van kwaliteitszorg of juist het maken van een verdiepingsslag binnen hun kwaliteitszorg bij ons. Wanneer de situatie helder is gaan we een kijkje nemen in onze applicatie. Alle ins en outs komen aan bod en we beantwoorden tussentijds je vragen. Door eerst in het eerste deel van het gesprek in te gaan op jullie specifieke situatie, kunnen we dit goed meenemen in de demo en laten we zien hoe de OnSpect applicatie hierop aan kan sluiten.
Wanneer we klaar zijn met de demo bespreken we de investering die nodig is om OnSpect te implementeren. De applicatie heeft altijd een vaste prijs. Zoals een directrice van een basisschool in het zuiden van het land eens zei: “voor het geld hoeven we het in ieder geval niet te laten”. Daarnaast doen we, afhankelijk van de situatie en wensen, een vrijblijvend aanbod voor bijvoorbeeld een kick-off op school/binnen het bestuur of bijpassende training(en).
Binnen een week ontvang je van ons ook altijd een resumé van het gesprek. Op die manier kan je nog een keer rustig teruglezen wat we hebben besproken en wat OnSpect kan bieden voor jullie bestuur of school.
De beslissing
Wanneer je overtuigd bent van de meerwaarde die OnSpect voor jullie bestuur of school kan bieden, begint het pas echt. Zo komt het regelmatig voor dat overige (eind)beslissers ook een kijkje willen nemen. Een extra demo is dan ook altijd snel gepland, maar je kan natuurlijk ook gebruik maken van onze resumé.
Wanneer we een definitieve ‘go’ krijgen, maken we een opdrachtbevestiging voor je klaar en krijg je inzage in onze gegevensverwerkingsovereenkomst. Alles akkoord? Dan zorgen wij er voor dat op een door jullie gewenste datum de OnSpect omgeving klaarstaat.
De start van de implementatie
Vanaf het moment dat de OnSpect omgeving klaarstaat kan de implementatie starten. De eerste kleine stap is dat je aan de slag kunt gaan met het toevoegen van collega’s. Omdat wij ervan overtuigd zijn dat OnSpect intuïtief te gebruiken is door iedereen, ongeacht ervaring en kennis van zaken, is het mogelijk OnSpect zelf te implementeren. Om je wegwijs te maken zijn er digitale rondleidingen binnen de applicatie beschikbaar, net als hulpartikelen in onze kennisbank. Ook zijn we altijd bereikbaar voor ondersteuning.
Echter, je kunt er ook altijd voor kiezen om het implementatietraject samen met ons vorm te geven. Hoe dat in zijn werk gaat lees je binnenkort op onze blog.
Volg onze pagina op LinkedIn om op de hoogte te blijven!